Tänään meni hermot! Totaalisesti. Mainitsin Isännälle siitä, että haluaisin jo kovasti päästä pakkaamaan tavaroitani ja viemään asioita eteenpäin, vaikka itse muuttopäivään oli vielä pari viikkoa. Sekös siitä pillastui. Sanoi, etten vielä saa pakata, koska hän joutuu sitten elämään kaksi viikkoa "paskan keskellä". Tuolla ihastuttavalla ilmauksella hän tarkoitti tietenkin ympäriinsä lojuvia muuttolaatikoita ja muuta muuttoni aiheuttamaa sekamelskaa. Voi kamalaa, millainen uhraus se häneltä olisi! No, jos yhtään lohduttaa niin kohta mä olen lopullisesti poissa täältä "sotkemasta".

Losing myself in this place, soon I'm gone without a trace
Freed with that final incision

Look my heart it's a bird, it needs to sing and to be heard
Not this clockwork precision

(PotF: Revolution Roulette)


Kaiken lisäksi hän kehtasi ehdottaa, että mun pitää vain lyödä tavarani mahdollisimman nopeasti kasaan ja kärrätä uuteen paikkaan. Täällä ei kuulemma ruvettaisi tekemään mitään lajittelua, että mitä pidetään ja mitä heitetään pois. Sen voisin kuulemma tehdä siellä uudessakin paikassa. Siis oikeesti! Hohhoijaa! Jos mulla on kaksi viikkoa aikaa pakata tavaroita, niin totta helskutissa mä lajittelen kaiken minkä vaan ehdin, niin ettei uuteen paikkaan tarvitse viedä mitään turhaa. Mutta voi voi, kun se aiheuttaa herran mielestä liikaa epäjärjestystä, eikä hän voi asua sellaisen keskellä. Oikeesti en voi ymmärtää, koska kyseessä ei todellakaan ole mikään siisteyden perikuva.

And the machine grows idiotic
Who's gonna be its ingenious critic

(PotF: Revolution Roulette)


Jottei asia olisi liian yksinkertainen, niin ikkunafirman pojat uhkaa tunkea sisälle päivänä minä hyvänsä. Ihanteellista tietenkin olisi, jos ehtisin hoitaa muuton pois alta ennen ikkunaremppaa, mutta pahalta näyttää. Työmiehet on jo meidän talon kimpussa, joten pahoin pelkään että pian täällä tehdään yhtä aikaa sekä muuttoa että ikkunaremppaa. Help! Siitäkin Isäntä kävi valittamaan. Hän ei kuulemma halua ympäriinsä lojuvia laatikoita siinä vaiheessa, kun remonttimiehet tulevat. Mitä väliä sillä oikeesti on?! Ikkunarempan tieltä pitää muutenkin siirtää pois huonekaluja, etunenässä mun kirjahyllyni. Se olis ihan sama tyhjentää ja pistää osiksi vaikka heti. Mutta Isännän mielestä sitä ei tarvitse siirtää ollenkaan. Ihan varmaan joo, sehän on "jopa" metrin päässä ikkunasta eikä ollenkaan rempan tiellä. Ans kattoo vaan, kun ohjelappunen tipahtaa postiluukusta..

No, mun ei varmaan tarvitse edes mainita, että otettiin aika rankasti yhteen tänään. En vaan kertakaikkiaan voi ymmärtää tuollaista logiikkaa. Onko sen tarkoituksena tosiaan tehdä mun muuttoni mahdollisimman hankalaksi? Vai kiukutteleeko vain? Joka tapauksessa potuttaa aika rankasti tällä hetkellä. Viikko kämppistelyä takana, kaks vielä edessä. Toivottavasti niistä ei tule elämäni pisimmät ja tuskaisimmat kaks viikkoa...

Welcome to revolution roulette

(PotF: Revolution Roulette)