Eilen sain yllättävän puhelun: "Moi äiti täällä... minä yritän nyt kattoa tuota videota, mutta kun pätkii... mitä minun pittää tehä?" Kun sitten saimme videon toimimaan, äiti huikkaisi pikaiset kiitokset ja heipat.

Siis oho!!! Sinne se jäi katsomaan Poetsien viime kesäistä livekeikkaa Voicen netistä. Mun äiti! Enpä olisi ihan heti uskonut. Olin ihan piruuttani lähettänyt sille linkin sähköpostilla muutama päivä sitten, kun kerran bändistä oli aiemmin ollut puhetta. Oikeastaan lähetin linkin lähinnä opetusmielessä, että vilkases tota niin saat harjoitella tietokoneen viihdekäyttöä - se on sillä nimittäin projektina just nyt. Ajattelin, että jospa se jaksais vilkaista keikkaa edes sen aikaa, että saisi samalla jonkinlaisen kuvan siitä minkälaisilla keikoilla minä olin viime aikoina ruvennut "hyppäämään".

Mutta äitipä yllätti. Seuraavana päivänä sain nimittäin kuulla, että se olikin katsonut koko keikan läpeensä. Ja tykännytkin vielä!! Kun soitin ja kyselin oliko videon katselu onnistunut (ja oliko hän ylipäänsä katsonut sitä), äiti totesi kylmän rauhallisesti: "Hyvältä kuulosti - voishan tuollaistakin musiikkia kuunnella." Ihmeiden aika ei totisesti ole ohi! Meidän äiti on nimittäin enempi iskelmätyyppiä, ja sen stereoissa soi lähinnä karitapiot, finlanderssit ja jannetulkit. Ei koskaan rokki. Eikä ikinä mikään muu kuin suomenkielinen musiikki. Äiti ei edes osaa englantia. Ja sitten tuo sama ihminen katsoo kokonaisen keikan ajan, kun Poetsin pojat rokkaa.

Way to go mama! :-D