Musta on alkanut pikkuhiljaa tuntua siltä, ettei tulevassa muutossa olekaan kyse mun muutostani uuteen kotiin, vaan siitä, että Isäntä muuttaa mut pihalle omasta kämpästään. Sen verta paljon tässä mennään Isännän ehdoilla. Mun kanssani ei keskustella ja sovita mistään mun muuttoa tai mun tavaroitani koskevista asioista, vaan Isäntä järjestelee asiat niinkuin itse parhaaksi näkee. Valitettavasti logiikka pettää joskus aika pahasti, ja hänen "avuliaisuutensa" lähinnä haittaa mun muuttoani.

Niin kuin esimerkiksi eilen. Hän päätti kärrätä kaiken kesämökillä olleen omaisuuteni kotiin, jotta se olisi täällä valmiina muuttoa varten. Tästä en tosin yhtään ilahtunut, koska sekä asunnossa että häkkivarastossa on muutenkin ihan liian vähän vähän, ja nyt tuo ylimääräinen tavaralasti on vain mun pakkaamiseni tiellä. En ymmärrä, miksei niitä tavaroita voinut tuoda vasta kahden viikon päästä suoraan sinne uuteen asuntoon. Kun kysyin mieheltä asiasta, hän tokaisi, että tavarat olivat mökillä koko ajan muistuttamassa minusta. Myöhemmin hän pyörsi puheitaan: häntä ei kuulemma vähääkään haitannut katsella mun tavaroitani, mutta hänen vanhempansa olivat kovasti huolissaan siitä että saisin tavarani. Niin varmaan joo. Kyllähän vanhuksilla on taipumusta välillä vähän hössöttää, mutta ihan varmasti he olisivat ymmärtäneet käytännön syyt, jos olisin päässyt ne heille selittämään. Mutta eihän minulta mitään kysytä. Ja ihan varmasti olisin saanut haettua tavarani myöhemminkin, mutta Isäntä oli päättänyt hoitaa asian hankalamman kautta.

Today, it's in the air again today, another incident that just went off
No way, this time I will not take blame,
its pretty obvious who needs to shut up
..

(PotF: The Ultimate Fling)


Tän kanssa mun on nyt sitten elettävä: Mun on ihan turha yrittää mennä varastoon tekemään suunnittelemaani tavarainventaariota, vaan kaikki romu on kannettava uuteen kotiin sellaisenaan. Ja mun on ihan turha yrittää viedä olohuoneesta yhtään muuttolaatikkoa tai huonekalua varastoon pois pakkailun ja ikkunaremontin tieltä, koska sinne ei kerta kaikkiaan mahdu enää mitään. Lojukoon sitten tuossa olohuoneen nurkassa. Ei ne mua siinä sinänsä haittaa, vaikka kieltämättä olisi kivempi pakata vähän enemmässä tilassa. Sen sijaan ärsyttää, että saan kuunnella Isännän valitusta siitä, miten häntä hävettää näyttää ikkunaremppamiehille kotinsa niin sekaisena. Niin-pä! Olisi ajatellut nenäänsä pitemmälle. Mä en valitettavasti voi enää auttaa, mun käteni ovat sidotut.

Did I act like a fool cos I didn't know what to do,
when you gave me just a little bit more than I bargained for,
a little too much in my hands when my hands are tied

(PotF: The Ultimate Fling)


Toinen esimerkki on sitten itse muutto. Isäntä haluaa ehdottomasti hoitaa sen itse. Varsinaisesta muuttoaikataulusta ja apujoukoista meillä ei kuitenkaan ole ollut puhetta. Selvää on, että muuttoapua tarvitaan. Olen ollut pikkuisen epävarma siitä, että näinköhän me selviämme noista raskaammista huonekaluista, ja onnekseni muutama kaverini on tarjoutunut tulemaan auttamaan. Eilen Isäntä kuitenkin ilmoitti, että muuttoavuksi tulee vain ja ainoastaan hänen isänsä, mun kavereita ei hänen asuntoonsa kaivata. Saavat kuulemma tulla sinne toiseen päähän kuormaa purkamaan, mutta eivät tänne. Jaahas. Kauhean kiva, että mun mielipiteet otetaan taas näin hienosti huomioon..

Siis hei haloo, kenen muuttoa tässä ollaan tekemässä?! Mun! Ja kenen ehdoilla mennään? Isännän. Niin typillistä joustamattomuutta ja henkistä valtapeliä. Tällaista se on ollut ennenkin, Isännän ylpeys ei anna yhtään periksi, että hän voisi tehdä asiat mulle helpommiksi.

It's the ultimate fling to go frolicking,
licking the muck from the soles of the boots of your pride..

(PotF: The Ultimate Fling)


Voitteko nyt uskoa, että musta tuntuu just tuolta mitä alussa kirjoitin?