Delicious tuumasi tuolla blogini kommentissa, että olen tässä prosessissa henkisesti pidemmällä kuin mies. Se on hyvä ja varmaan ihan oikeakin huomio. Minusta on nimittäin alkanut tuntua, ettei mitään sen suurempia erotunteita välttämättä edes tule... niitä on käyty riittävästi läpi jo viimeisen vuoden aikana. Henkisesti tämä ero on tapahtunut jo vuosi sitten, fyysisesti vasta ensi viikolla. Ehkä tästä on siksi liiankin helppoa jatkaa eteenpäin. Ainakin minun on. Ja mitä mieheen tulee... no, ainakin hän kovasti väittää niin. Siksi minua ihmetyttää se henkisen kiusaamisen tarve, joka hänellä tuntuu olevan.

If this machine doesn't stop, what will you do if it never goes out
Never goes out of season

It never stops as it turns, there ain't no passion, yet it burns
Introducing my prison...

Oma ärsyyntymiseni johtuu lähinnä turhautumisestani siihen, etten pääse vielä muuttamaan, ja etten voi mitenkään itse vaikuttaa asioiden etenemiseen vaan olen täällä ikään kuin "vankina". Ja jos vangin olosuhteet tehdään hankaliksi, niin kidutustahan se on.. ainakin kuvainnollisesti. Myönnetään, että vanki on näissä olosuhteissa itsekin erittäin herkkä hermostumaan, ja antaa varmasti takaisin kun ärsytyskynnys ylittyy. Onneksi tämä on vain avovankila - ei sen suurempia muodollisuuksia hoidettavana. Ja vapautuminen on lähellä..

Losing myself in this place, soon I'm gone without a trace
Freed with that final incision...

Yritän kovasti löytää jonkinlaisen tasapainon kaiken tämän omituisuuden keskellä. Blogi, ystävät, äiti, tuleva keikka... kaikki nämä auttavat minua eteenpäin. Silti haluaisin välttää kaikenlaisen turhan skisman tässä vaiheessa, mutta yksin se on vähän hankalaa. Olen kymmeniä kertoja pyytänyt, että älä piikittele, älä tee mistään yhtään vaikeampaa kuin se jo on. Puhummeko me eri kieltä, kun asia ei mene perille? Vai ärsytänkö minä häntä niin paljon, ettei minua tarvitse ottaa tosissaan? Tiedä häntä.

Look my heart it's a bird, it needs to sing and to be heard
Not this clockwork precision.

(PotF: Revolution Roulette)


Ilmeisesti me kumpikin ruokimme toisissamme niitä kaikkein pahimpia puolia. Muna vai kana - kumpi olikaan ensin? Mikä on syytä, mikä seurausta? Siitä lienee turha ruveta väittelemään. Saisimme varmasti väitellä hamaan tappiin asti.

What you see is never what you're gonna get
Everybody's playing revolution roulette

(PotF: Revolution Roulette)