Facebook ilmoitti äsken tylysti, että olen epäkiinnostavaa seuraa: "Last week you were viewed for dating 4 times and no people expressed interest in you."

Kiitti vaan tiedosta, mutta olen ihan itsekin huomannut ettei seurani kelpaa. Oikeesti. Viimeisen parin viikon ajan olemme Avecin kanssa melkeinpä vältelleet toisiamme. Vai mitä sanotte näistä?:

Viime viikon tiistaina meinasin pyörähtää työmatkani päätteeksi yhdessä baarissa tuulettaakseni vähän päätäni. Sanotaan tuota baaria nyt vaikka X:ksi. Ennen kuin ehdin sinne asti, sain herralta tekstiviestin: "Koska oikeen tuut kotiin? On tylsää, taidan lähteä X:ään." Soitin hänelle kiireesti, että olin itsekin jo palannut kaupunkiin ja matkalla sinne. Vastus oli: "Äh, no en mä sitten, mee sä vaan". Okei. Mä menin.
Keskiviikkoiltana Avec ilmoitti töiden jälkeen, että nyt on hänen vuoronsa. Tarjouduin lähtemään mukaan, että voisimme pitkästä aikaa viettää vähän aikaa keskenämme. Vastaus oli kuitenkin tyly "Älä tuu". Okei. Mä en tuu sitten. Jäin kotiin.

Kolmas ilta samalla viikolla, perjantai. Avecilla oli työporukan kans jotkut illanistujaiset. Jatkot kuulemma X:ssä. Kerroin hänelle, että minäkin olin lähdössä vähän ulos tanssimaan. Miehen reaktio siihen: "Ethän sä vaan sinne tuu?". Se oli jo valmiiksi nolostunut ajatuksesta, että minä pätkähtäisin paikalle kesken äijäillan. Älä huoli, en tosiaan tuu - on ihan muita suunnitelmia siinä kadun toisella puolella olevassa diskossa. Kun yöllä tulin yksin taksilla kotiin, herra oli jo nukkumassa.

Aika hieno saldo saada pakit omalta avomieheltään kolmena iltana saman viikon aikana. Lauantainakin menimme eri teitä, koska minä olin sopinut menoa tyttöporukalla. Eikö tästä pitäisi jo vetää jotain johtopäätöksiä? Kumpikaan ei näköjään enää halua viettää aikaa toisen seurassa. Kumpikaan ei enää yritä. Tai jos yrittääkin, niin toinen tyrmää ajatuksen. Ja silti syytellään puolin ja toisin, ettei toinen yritä.

Miksi me sitten jatkamme tätä typerää näytelmää? Ja koska se loppuu? Näihin kysymyksiin yritän löytää vastauksen täältä. En tietenkään konkreettisesti täältä blogista, vaan sisimmästäni.

So why do we keep up this charade
How do we tell apart the time to leave from the time to wait

(PotF: Where Do We Draw the Line)

Takaisin vielä tuohon typerään Facebookiin: sen ei todellakaan tarvitse tulla kertomaan mulle, että olen epäkiinnostavaa treffiseuraa. On tullut aika selväksi jo muutenkin!